Etiketler

, ,

Neuromarketing’in sloganı  “Don’t Market Just Neuromarket”

Dünyada bu alanda yazılan ilk kitabın sahibi ve Sales Brain’in kurucusu Christophe Morin, Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerine Neuromarketing’in temel kavramlarını anlattı. Morin, pazarlama temelli iletişim yöntemlerine ait ezberimizi bozmadı; ama “karşımızdakini nasıl ikna edebileceğimizi” tıp bilimine dayandırarak anlattı.

Neurobilim ölçümleme yöntemleri sayesinde insan sesi, beyin dalgaları, kan akış hızı, solunum ritmi, parmak ısısı analiz edilebiliyor ve yüz okumaları yapılabiliyor. Bu sayede karşımızdaki kişiyi, belki de müşterilerimizi iletilerimizle ne kadar, ne yönde etkilediğimizi anlayabiliyoruz.

Morin, neuromarketing literatürüne göre insan beyninin üçe ayrıldığını belirtiyor: İlkel (sürüngen)beyin, orta (duygusal) beyin ve neokorteks (rasyonel) beyin.  Sürüngen beyin ben merkezci olduğundan bilinçaltını yönetiyor, tek gayesi “insanin hayatta kalması”nı sağlamak. Orta beyin duygularımızı yönetirken; neokorteks gelecek planlarımızı tasarlıyor, biraz sonra ne yapacağımızı, gün içinde neler yapmamız gerektiğini planlıyor.

Neuromarketing’e göre günümüz pazarlama dünyasında yapılan en büyük yanlış müşterilerin neokorteksine hitap eden mesajlar üretilmesi. Oysa insanların ilk anda sürüngen beyinleri devreye girdiğinden önce bu beynin ikna edilmesi gerekmektedir. Morin sürüngen beynin ikna sürecinde etkili olan temel negatif ve pozitif duygularımızdan, altı uyarandan ve dört temel adımdan oluşan iletişim kurma sürecinden söz etti.

Christophe Morin’in farklı sektörlerden farklı markalara ait keyifli reklam filmi ve afiş analizleri “iletişimde mesaj oluşturma”ya farklı bir boyuttan bakmamızı sağladı.

(Morin, bu hafta İstanbul’da, yarın Mövenpick Hotel’de bir workshop düzenleyecek. Detaylı bilgi için: http://www.ptms.com.tr)